תחזוק מצבר לרכב לנסיעה בטוחה יותר

רכב

המצבר הוא אחד הרכיבים החשובים ביותר לרכב. אם הגלגלים מאפשרים את תנועתו של הרכב הכבד, ההגה נועד לכוון את הרכב לפנייה ימינה או שמאלה והבלמים והגז נועדו לשמור על מהירות תקינה של הרכב. אך מה שמעניק לרכב את יכולת התנועה הוא המצבר. מצבר לרכב הוא הכוח החשמלי המניע את הרכב. הוא זה שמאפשר לכם להדליק אורות, לשמוע רדיו וברכבים חדישים יותר אף להטעין את הטלפון הנייד באמצעות שקע מובנה. בשל חשיבותו, רצוי לבצע כמה פעולות לשמירה טובה על המצב, כדי לא להזדקק לביצוע החלפת מצברים לרכבים.

מצבר לרכב - אז איך נשמור עליו
בדיקת מצבר לרכב

מצבר לרכב – אז איך נשמור עליו?

אם אתם שמים לב לבעיה כלשהי במצבר או אם אינכם מצליחים להתניע את הרכב בקלות, אלה כמה דברים שתוכלו לבדוק באופן ידני עוד לפני שאתם מגיעים לטכנאי רכב או לחשמלאי רכב:

  • שמירה על כללי בטיחותמצבר לרכב כולל חומרים מסוכנים כמו חומצה או גז מימן דליק. משום כך, הרחיקו חומרים דליקים מהמצבר והכינו את עצמכם לקראת הטיפול בו – הגנו על עצמכם בעזרת כפפות, משקפי מגן ובגדים. שימו לב כי גישה בלתי בטוחה למצבר עלולה להסתיים בכוויות ובאשפוז בבית החולים.
  • בחנו את קופסת המצבר – בשלב הראשון יש צורך לבחון את הקופסה של המצבר. האם נראים סדקים כלשהם? האם היא חבולה? אם כן, ייתכן שזו הסיבה לכך שיש בעיה במצבר.
  • לבדוק את החיבורים – השלב השני הוא בדיקת החיבורים של המצבר. האם אין סביבם חלודה? האם הם ספגו נזקי קורוזיה? האם החיבורים סובלים מלכלוך והזנחה? כדי להימנע מנזקים מיותרים יש צורך לנקות את החיבורים ולמרוח אותם קלות בשמן וזלין למניעתו של תהליך הקורוזיה ההרסני. כמו כן, חשוב לנקות את המצבר במים בלבד.
  • לחפש כבלים פגומים – נסו לבדוק אם יש כבלים פגומים ברכב. לפני כן, יש לנתק את "נעל הכבל" מהקוטב השלילי של המצבר כדי לא לגרום לקצר. אם קיימת בעיה בחיבורים של הכבלים, אל תנסו לתקן לבד. פנו לשירותי החלפת מצברים לרכבים והחשמלאי המקצועי יוכל לטפל בנזק.
  • מצבר לרכב וגובה המים – לעתים הבעיה במצבר היא מפלס המים ולא קיומה של בעיה כלשהי. אם חסרים מים במצבר, ניתן למלא אותם תוך שמירה על כל הוראות הבטיחות. ראשית, יש צורך לפתוח את פקקי המצבר ולבחון את תא מילוי המים. לאחר מכן, יש לבדוק את התאים האחרים של המצבר ואת גובה המים. בשלב הבא יש להוסיף מים מזוקקים בלבד למצבר לגובה של 3 מילימטרים ולהדק היטב את הפקקים. אם אינכם בטוחים כיצד למלא את המים, פנו לטכנאי מקצועי.

לפעמים עדיף לקנות מצברים דרך אתרים , אך אם ספק המצברים שלכם מספיק אמין ואיכותי עדיין תקבלו מצבר לרכב אמין במחיר שהוא הוגן. (ספקים מומלצים ביותר קראו על  "מאור מצברים" וצפו בתגובות הלקוחות שהגיבו בגוגל, פשוט מדהים כמה הבן אדם הזה נותן את כל הטוב ללקוחותיו והם מחזירים לו בחזרה!

REVIEW מצברים
והרי ההוכחה לספק מצברים הוגן!

ראינו כי חשוב לשמור על תקינותו של המצבר, ובעת הצורך לפנות לטכנאי רכב לביצוע החלפת מצברים לרכבים. כמו כן, חשוב להימנע מפעילויות הפוגעות במצב. פעילויות אלה יכולות להיות הוספה של מים בלתי מזוקקים למצבר , חיבור בלתי נכון של המצבר למקומו או אי בדיקת המצבר בכל שלושה חודשים.

מאמרים ומקורות מומלצים בנושא מצבר לרכב לקריאה נוספת:

Related Posts