נעקצים מתוך שינה? אולי פשפש המיטה קפץ לביקור

הדברה

מהו פשפש המיטה?

רבים מאתנו נעקצים בעת השינה. פעמים רבות, ובצדק, נייחס את העקיצה ליתושים ונזכיר לעצמנו להשתמש באחד מאמצעי ההגנה הרבים הקיימים בשוק בלילה הבא.

אך, ישנם מקרים מסוימים, בהם העקיצות מגיעות ממקור אחר, פשפשי מיטה. פשפשי המיטה הם חרק שתפוצתו עולה ועולה בשנים האחרונות. זהו חרק בעל דם חם, הניזון מדם ובעל חושים חדים. הנקבה מטילה את ביציה בחריצים בקיר ובמגוון מקומות חשוכים. לכן, המזרון שלכם או מסגרת המיטה הם מקומות אופטימליים לפשפש המיטה, שיכול לקנן, להסתתר ואף לזון את עצמו מהמיטה ומהאדם הישן על מיטה זו.

העקיצות של הפשפש לא מוגדרות כעקיצות מזיקות, והן אף אינן גורמות להצטברות חיידקים או בקטריות על העור. אך במהלך העקיצה, הפשפש מחדיר מעט מהרוק שלו אל תוך הפצע ממנו הוא מוצץ את הדם, וחומר זה גורם לאדמומיות ונפיחות העלולות להוות מטרד של ממש בקרב הנעקצים.

כיצד אם כן נימנע ממצב מעצבן כזה? ומהן שיטות ההדברה של פשפש המיטה? ננסה להציג בפניכם בהרחבה מענה לשאלות אלו.

זיהוי והדברות

זיהוי

על מנת לוודא כי סיבת העקיצות והאדמימות על עורכם היא באמת פשפש המיטה, נסו לחפש בסביבת ראש המזרון, מסגרת המיטה ורגלי המיטה מעין פירורים שחורים, צואתו של פשפש המיטה. במידה ומצאתם את ההוכחות הללו, אתם אכן תחת מכת פשפשים, ויש לבצע את הצעדים שיומלצו על ידנו במהירות האפשרית.

הדברות

קיימות מספר אפשרויות להדברת הפשפש. האפשרות הראשונה היא, שימוש במלכודות דבק, אותן ניתן להדביק לרגלי וצדי המיטה. מלכודות הדבק ניתנות לרכישה במגוון חנויות ההדברות. חשוב לציין כי מלכודות הדבק הינן פתרון  מקומי בלבד, לשם לכידת הפשפשים הקיימים ולא פתרון לטווח הארוך, דהיינו הדברה מלאה.

האפשרות הנוספת היא, הדברה כללית. את ההדברה הכללית ניתן יהיה לבצע במספר צורות. הפשפשים רגישים לקור או לחום קיצוניים, ואכן קיימות מספר דרכים ייחודיות לחימום או קירור כולל של כלל הבית או הרהיטים שבבית, אך דרכים אלו הנן מורכבות לביצוע ויקרות למדי, ובשל כך לא נעשה בהן שימוש רב בארץ.

שיטה יעילה וזולה ביחס לשיטות האחרונות, היא מעבר באמצעות מכונת קיטור על כלל רהיטי הבית, הסדקים בקירות וברצפות, ובכל שאר המקומות בהם קיים חשש לקינון של פשפשי מיטה. הקיטור, שהוא בעצם שילוב של זרמי מים מאודים, לא רעיל, כך שלא מפוזרים במהלך ההדברה חומרים מסוכנים לנשימה. במקביל, הקיטור מפריד את ביצי פשפש המיטה מהמיטה ומשמיד אותן. לאחר מספר ימים, חוזר המדביר ומוודא כי אין יותר חשש לפשפשי המיטה, ובמידה וקיים חשש כזה, הוא עובר לטיפול כימי.

לסיכום

פשפש המיטה מהווה מטרד לא קטן, וטיפול נכון וממוקד, יסייע לכם להפטר מהבעיה במהירות וביעילות.