יש לכם סתימה באסלה? אלו האפשרויות העומדות בפניכם

עבודות אינסטלציה

סתימה באסלה היא חוויה לא נעימה בעליל, היכולה אף להיות מביכה במיוחד אם היא מתרחשת בסיטואציות חברתיות. אם גם לכם נסתמה האסלה – אל חשש! סיכמנו עבורכם את כל מה שאתם צריכים לדעת על אפשרויות הטיפול השונות באסלות סתומות.

ממה נגרמות סתימות באסלה?

עם כל הצער שבדבר, ברובם המוחלט של המקרים האשמים העיקריים בסתימה של האסלה הם אנחנו. הגורמים הנפוצים ביותר להיווצרותן של סתימות באסלות הן השלכת חומרים שלא אמורים להזרק לאסלה, לדוגמת מגבונים, תחבושות ומוצרי היגיינה נשית, שיערות וכדומה. 

לעיתים סתימות באסלה נגרמות לאו דווקא באשמתכם. בבניינים עם צנרת משותפת גם התנהלות לקויה של השכנים שלכם עשויה לגרום לסתימה באסלה אצלכם בשירותים. במקרים נדירים יותר, סתימות מורכבות עלולות להיווצר כתוצאה מעודף של אבנית.

איך מונעים סתימות באסלה?

בגדול, זכרו שאם זה לא נייר טואלט או משהו שיצא מהגוף שלכם באופן טבעי – זה כנראה לא אמור להיות באסלה. אם יש לכם ילדים, השתדלו לסגור את מכסה האסלה בכדי למנוע השלכה של צעצועים או חפצים לאסלה. בנוסף, אם כבר אין לכם כזה, אנו ממליצים להציב פח אשפה קטן לצד האסלה שייתן לכם פתרון פשוט להשלכת פסולת שעלולה לגרום לסתימות. 

עשה זאת בעצמך

ברוב המקרים בהן נסתמת לנו האסלה, נוכל לפתור את הבעיה בעצמנו בקלות. הדבר הראשון שעליכם לעשות הוא להכין את השטח באמצעות פריסה של מגבות על הרצפה מסביב לאסלה. פתיחה של סתימה עלולה להיות מלוכלכת, לכן הכנה נכונה של השטח והצטיידות בכפפות גומי יעזרו לכם לשמור על הניקיון וההיגיינה. לאחר מכן, נרצה לסגור את ברז המים של הניאגרה ליתר ביטחון. עכשיו, נשתמש בכלי השרברבות האולטימטיבי – הפומפה. 

אם אין לכם פומפה בהישג יד, נסו לשאול את אחד השכנים אם יש להם אחת. הכניסו את הפומפה אל השירותים, והתחילו לפמפם מספר פעמים. הסתימה נפתחה? אם כן, מזל טוב! אם לא, כנראה שתצטרכו להוציא את התותחים הכבדים.

הסתימה מורכבת? הזמינו אינסטלטור

מחיר פתיחת סתימה באסלה בבית

אם לא הצלחתם לשחרר את הסתימה בעצמכם, או שפשוט לא מתחשק לכם ללכלך את הידיים (זה גם בסדר! אנחנו לא שופטים!), כנראה שתצטרכו להיעזר בשירותי אינסטלציה. אינסטלטורים מקצועיים פותחים יכולים לפתוח את סתימות האסלה המורכבות ביותר עם יד אחת קשורה מאחורי הגב, כך שאם לא מדובר במקרה קיצון שידרוש פתיחה של עומק הצנרת שלכם, העבודה של האינסטלטור תסתיים תוך מספר דקות. 

לרוב, האינסטלטור יסגור את ברז המים של הניאגרה, ואף ירוקן את מיכל הניאגרה ממים לחלוטין. לאחר מכן, האינסטלטור ישתמש בכלי מיוחד ויעיל לפתיחת סתימות הנקרא ספירלה חשמלית. פתיחה של סתימה באמצעות ספירלה תעלה בדרך כלל סביב ה- 250 שקלים, אך קחו בחשבון שפתיחות של סתימות מורכבות הדורשות ציוד מיוחד עלולות לעלות לכם כמה מאות שקלים יותר.