איטום גגות

כיצד תחסכו אלפי שקלים באיטום הגג שלכם.

כללי

בס"ד

החורף מגיע ואיתו גם הגשמים ימים גשומים הם ברכה לחזאים בשירות המטאורולוגי רוב החזאים אוהבים להתרברב כאשר הםן אלו שמודיעים ראשונים על ירידת גשמים. אך עם הגשם מגיעים גם הדליפות בגגות הבתים חדירות של מים למבנים ועוד היד נטויה. כל אלו הם סימנים לאיטום גג לקוי או פגום.

איטום גגות נחשב תמיד להוצאה כספית שלא כולם אוהבים להשקיע עליה בייחוד אם הם אלו שגרים בקומות תחתונות ולא עליונות. איטום גגות

אז איך באמת נוכל לחסוך אלפי שקלים באיטום הגג?

ישנם טעויות נפוצות שעליהן חוזרים הרבה אנשים ובגלל זה לא רק שאינם מצילים את הגג שלהם מדליפה של גשמים בחורף אלא בנוסף משלמים כפול על כל מיני הוצאות מיותרות באיטום הגג.

נתחיל בטעות הראשונה והיא במידה וגג ביתכם נעשה בו איטום על ידי זפת קודם יש לשים לב כי הזפת שאיתה מתבצעת העבודה היא זפת תיקנית. לאחר ביצוע עבודת זיפות גגות  חובה על הלקוח להזמין שירות של סיוד הגג מידי שנה  בנוסף רבים בוחרים בשיטת האיטום בזפת היות והיא הכי זולה מכל השיטות אך אינם מקפידים לתחזק את הגג על ידי סיוד הגג בסיד מספיקים רק כמה של שמש לוהטת כדי לגרום לזיפות שעל הגג לא לאטום כבר את הגג כתוצאה משריפה של הזפת מקרני השמש הלוהטת. ביצוע תחזוקה שוטפת של הגג על ידי סיוד הגג מידי שנה יכול לחסוך אלפי שקלים.

עוד טעות נפוצה היא שכאשר עושים איטום בשיטת יריעות ביטומניות

איטום גג בישטת יריעות ביטומניות
איטום גג בישטת יריעות ביטומניות

ושיטה זו אינה זולה יחסית לזפת קבלן האיטום לא טורח לפרק את דודי השמש היות והמזמין של העבודה אינו מעוניין שהמחיר יעל עקב פירוק דודי השמש והרכבתם מחדש ואז נאלץ קבלן האיטום לדלג מעל דודי השמש וכך נוצר חוסר איטום בגג למרות שנתבצעה עבודה של איטום על ידי יריעות ביטומניות.

בנוסף אם הינכם בעלי גג מרוצף חשוב מאוד לאטום את הגג על ידי חומר אקרילי ולא על ידי סילר הסילר משמש בעיקר למריחה על גבי קירות אמנם הוא דוחה מים אך אינו מתאים לגגות מרוצפים כיום שהסילר דוחה מים הרב קבלני איטום חאפרים משתמשים בו כדי לאטום גג מרוצף אך למעשה הגג איננו אטום כלל וכלל שימוש בחומר אקרילי מתאים יוכל לחסוך לכם לא מעט כסף בתיקונים של איטומים שנעשו על ידי סילר. כמובן שהפתרון הטוב ביותר עבור גגות מרוצפים הוא לפרק את המרצפות לאטום את הגג ביריעות ביטומניות ולאחר מכן לרצף שוב מחדש.

עוד טעות נפוצה שהרבה עושים אותה היא לפעמים נוצר כשל באיטום בייחוד שמדובר ביריעות ביטומניות הרבה קבלני איטום מרתכים את היריעות במצבם הנוכחי במקום להוציא את את היריעות שבהם ישנו כשל ולמרוח חומר מתאים ורק לאחר מכן להדביק ולרתך את יריעות חדשות במקום.

לסיכום,  אי טיפול מונע של האיטום ואי תשומת לב לדברים שנראים קטנים אך חשובים יכול להכניס אתכם להוצאה מיותרת של איטום הגג מחדש לכן אם גם אתם רוצים לחסוך כסף באיטום הגג התייעצו עם בעל מקצוע איך וכיצד יש לצחזק את ביתכם ולחסוך אלפי שקלים במקום לעשות איטום חדש על כל הגג.

 

 

Related Posts